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Best Practice: Grammatik

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A first lesson in third conditional
Kinder und Schulbus

Conditional forms are regarded as a difficult area for learners of English. For German speakers, native language interference leads easily to errors like the one in this student’s request for help on a web forum: „Hallo, ich muss eine Arbeit korrigieren, und brauche dafür die if-clauses. Kann mir jemand diesen Satz in first, second und third conditional packen? if we would go earlier, we would have caught the bus. Danke schon mal.“
... if we would go earlier instead of if we had gone – a teacher’s nightmare? This is at least suggested in the little rhyme quoted by another contributor to the same forum: if and would plus will, makes the teacher ill.

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Be active or passive, not both
Was Mount Everest climbed by Sir Edmund Hillary? Or did Sir Edmund Hillary climb the Mount Everest?
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You get an idea of students’ problems with English by visiting online forums where they go for help or advice. Recently, I came across questions like Gibt es eine Seite, wo man aktive Sätze in passiv Sätze umwandeln kann? or Wie lautet dieser englische Satz im Passiv? Conversion from active to passive is clearly a popular exercise format in German classrooms. But why?

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Bridging the Gap in der neuen Klasse 5
Der Einsatz von Satzkarten als Brückenpfeiler
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Wenn Lehrerinnen und Lehrer ihre neuen Schülerinnen und Schüler der ehemaligen vierten Klasse willkommen heißen, treffen sie auf eine mit etlichen Kompetenzen ausgestattete Gruppe. Die Kinder können nicht nur singen und spielen, wie manche Stimmen heute noch behaupten. Sie sind motiviert und bestens für den weiteren Englischunterricht vorbereitet.

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From postcards to pet care
Designing tasks with a grammar focus
From postcards to pet care

Against the background of the emphasis now placed on communicative proficiency, (Common European Framework of Reference, 1996; Bildungsstandards KMK, 2004), tasks or Lernaufgaben have assumed greater importance in the classroom. In line with this trend, they play a prominent part in the latest generation of English coursebooks for the Sekundarstufe I.

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Nina said she’s hungry
Backshifting – is it really the rule? An invitation to discussion
Nina said she's hungry

Language changes. Thanks to corpus linguistics we have a reliable record of the process of change. But what should we do when the record shows that the rules we teach no longer apply? Indirect speech is a case in point.

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Participle clauses: Less is more – Part 1
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When Gymnasium students reach Year 9, they face a feature of English grammar more complex than anything they have previously encountered: participle clauses. The following internet post surely reflects the feelings of quite a few students on the subject:
Meine Freundin und ich sind gerade am Verzweifeln. Wir haben Englischhausaufgaben auf, über „Participle clauses“. Leider verstehen wir das beide nicht und in unserem Buch ist das so erklärt, dass es genauso gut in Chinesisch da stehen könnte. Bitte helft uns.

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Priorities for the future
Priorities for the future

Schülerinnen und Schüler sollen selbstverständlich auch über Zukünftiges sprechen. Die Ergebnisse sind aber nicht immer zufriedenstellend. Der Beitrag zeigt auf, wie man zu besseren Ergebnissen kommen könnte.

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Who’s the person wearing the yellow jacket?
Participle clauses – Part II: A communicative approach to present
The person with the yellow jacket

Last December’s Best Practice looked at how class 9 students at Gymnasium have to cover numerous different types of participle clause in a very short time. This is because the curricula generally ignore the structure for earlier classes, only to open the floodgates towards the end of Sekundarstufe I. Consequently, school textbooks have very little time or space to cover the curricular requirements, which results in an unrealistically heavy learning load for students. Served up with too much, much too quickly, many students will fail to integrate participle structures into everyday writing and speaking.

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